۱۳۸۴ مرداد ۲۸, جمعه

دو تجربه تلویزیونی

1. پنج شنبه شب، سینما 1 فیلم سینمایی The Majestic به کارگردانی Frank Darabont را نمایش داد. تنها می توانم بگویم از فیلم خیلی لذت بردم، و وصف دیگری ندارم. نقد فیلم را دکتر سید محسن فاطمی و دکتر حسن بلخاری انجام دادند، که مانند دیگر نقدهایشان کاملاً آموزنده بود. این دو نفر زوج خوبی هستند برای نقد فیلم هایی که زمینه های نمادین قوی هستند. دکتر فاطمی با دید روشنفکرانه و مدرن تحلیل می کند و دکتر بلخاری با دید مذهبی. معمولاً وقتی یکی از این دو نفربا شخص دیگری نقد را انجام دهد، شخص دیگر بیشتر به سکوت می گذراند.

2. امروز، جمعه، 28 مرداد 1384، 52-امین سالگرد کودتای 28 مرداد است. به همین مناسبت فیلم "کاخ تنهایی" از تلویزیون پخش شد که به حوادث دوران مصدق پرداخته بود و البته گوشه ای از زندگی محمدرضا پهلوی و همسر دومش ثریا را. نام فیلم از کتاب خاطرات ملکه ثریا گرفته شده است. تنها چند صحنه از فیلم را دیدم، و نتوانستم ادامه دهم که محتوای فیلم نه با کتب معتبر تاریخی همخوانی داشت و نه با کتاب خاطرات ملکه ثریا. چیزی بود در حد کتابهای تاریخ دبستان. بازی هنرپیشه ها هم بماند! چیزی که من دیدم به کمدی مانند بود!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

...به یا او که
سلام
من مهدی وزیریان
از اینکه دیدم با تحلیل های دکتر بلخاری مانند من موافقید و لذت میبرید
اگر دوست داشتید به من میل بزنید تا بیشتر با هم آشنا شویم
امیدوارم نکات زیادی از یکدیگر بیاموزیم
mahdi_vazirian@yahoo.com
درود

ناشناس گفت...

!میبخشید دوباره شد
من ابتدا فکر میکردم این نوشته ها از یک مرد است و بعد که نوشتم و اسمتان را دیدم کمی تعجب کردم
اگر خواستید گفتگویی در ای میل داشته باشیم
من همین روزها میخواهم به انتشاراتی که دکتر مدیر مسئول آنجا هستند بروم
شاد و با آرامش باشید
مهدی